logo
Decizie "Cu privire la examinarea plângerii domnului Dumitru Mînzărari împotriva site-ului Bloknot-Moldova.md"
2018-09-25 18:51:46

Examinând în şedinţa publică din 7 septembrie 2018 plângerea domnului Dumitru Mînzărari, în care el afirmă că în articolul „Как герою секс-скандала с мусульманкой дали эту должность?”[1], publicat de portalul Bloknot-Moldova.md la 13 august 2018, au fost publicate informații care nu corespund adevărului şi îi lezează onoarea şi reputaţia. Reclamantul afirmă că acest text conține inexactităţi şi greşeli factologice, iar următorul pasaj conţine o „afirmație mincinoasă cu scopul de a discredita onoarea şi reputaţia mea” (citat din plângere): "Успешный путь Мынзэрари в качестве ценного агента влияния США на территории стран СНГ был прерван в 2017 году скандалом, разразившемся вокруг сексуальных домогательств. Мынзэрари был уличен в попытке склонить к интимным отношениям мусульманку, вольнонаемную сотрудницу программного офиса ОБСЕ в Киргизии. Об инциденте было доложено в штаб-квартиру ОБСЕ в г. Вена. Под угрозой привлечения к уголовной ответственности Мынзэрари был вынужден написать заявление об увольнении с занимаемой должности по собственному желанию и покинуть территорию Киргизии". De asemenea, Dumitru Mînzărari afirmă că este tendenţios şi denigrator următorul pasaj din articol, în care ar fi fost învinuit de acţiuni pe care nu le-a făcut: "...при этом тесно поддерживая контакт с кураторами в дипломатических представительствах США на территории этих стран. Спектр вопросов, интересовавших Мынзэрари в местах работы ОБСЕ, выходил за рамки его полномочий. Приоритетными задачами Мынзэрари стали: продвижение интересов стран НАТО, отслеживание деятельности военно-политических структур, выявление уязвимых мест в сфере межнациональных отношений",

constatând că, urmare a notificării Consiliului de Presă în acest caz, portalul Bloknot-Moldova.md a retras articolul de pe site, cerându-şi scuze[2] faţă de domnul Dumitru Mînzărari şi explicând că articolul contestat a apărut la rubrica ”Народный репортер”, la care se publică articole scrise de cititori,

bazându-se pe prevederile Codului deontologic al jurnalistului din Republica Moldova[3] şi pe Regulamentul de activitate a Consiliului de Presă[4],

Consiliul de Presă din Republica Moldova adoptă următoarea decizie:

1. Consiliul de Presă ia act de faptul că, urmare a notificării Consiliului de Presă, portalul Bloknot-Moldova.md a retras de pe site articolul „Как герою секс-скандала с мусульманкой дали эту должность?”, cerându-şi scuze de la Dumitru Mînzărari care a fost vizat direct, în context negativ şi acuzator, fără a proba acuzaţiile şi fără a-i oferi dreptul la replică, încălcând astfel prevederile Codului deontologic al jurnalistului din Republica Moldova.

2. Consiliul de Presă reaminteşte redacţiei portalului Bloknot-Moldova.md că responsabilitatea deontologică se răsfrânge asupra întregului conţinut publicat, inclusiv cel plasat de terţi pe platforma redacţiei.

3. Consiliul de Presă recomandă portalului Bloknot-Moldova.md să verifice mai atent conţinutul plasat pe site de persoane terţe şi, după caz, să modereze textele sau să asigure editorial echilibrul informaţiei prezentate.

4. Decizia poate fi contestată la fondatorii Consiliului de Presă în termen de 20 de zile din ziua comunicării prezentei decizii.

Viorica Zaharia,

preşedinta Consiliului de Presă din R. Moldova

mun. Chişinău, Republica Moldova

nr. 04 din 7 septembrie 2018

Inapoi

Noutăți recente

  • Conferința Internațională "Abordarea discursului de ură în mass-media: rolul autorităților de reglementare și a sistemului judiciar"

    citeste mai mult
  • La 29-30 noiembrie va avea loc Forumul mass-media 2018

    citeste mai mult
  • START VOTARE pentru candidaţiI la Premiul Naţional de Etică şi Deontologie Jurnalistică 2018!

    citeste mai mult

Sondaj

Poliția a publicat o secvență de 3,5 minute de la reconstituirea dublului omor de la Soroca, în care bănuitul povestește în detalii cum a comis crima. Multe instituții media au preluat ”filmul” integral.Au procedat corect sau au greșit?