logo

Plângere New Media Grup vs Jurnal Trust Media

Compania New Media Grup SRL, proprietară a site-urilor de ştiri Unimedia.md şi Vesti.md a solicitat Consiliului de Presă să examineze cazurile de preluare neautorizată a conţinutului ştirilor sale de către site-urile Jurnal.md şi Jurnaltv.md

Decizia Consiliului de Presă aici.

Plângere Liliana Catan vs Timpul

Consiliului Superior al Magistraturii a sesizat Consiliul de Presă privind publicarea pe pagina web Timpul.md a articolului „Bombă! Parlamentul a numit un magistrat torţionar în funcţia de judecător la Curtea Supremă de Justiţie” care nu ar corespunde adevărului şi ar aduce atingere considerabilă onoarei şi reputaţiei profesionale a judecătorului Curţii Supreme de Justiţie Liliana Catan.

Decizia Consiliului de Presă aici.

Plângere Gheorghe Erizanu vs Accent TV

Domnul Gheorghe Erizanu, director al Editurii „Cartier” şi editor al manualului „Istoria românilor şi universală” pentru clasa a XII-a, a depus o plângere împotriva emisiunii „În Direct”, difuzată la 6 noiembrie 2013 la postul de televiziune Accent TV, în cadrul căreia s-a discutat inclusiv despre manualul de istorie şi au fost admise, conform reclamantului, „deraierea din câmpul deontologic al presei, instigarea şi promovarea unei uri aproape fizice faţă de unele naţiuni, utilizarea limbajului de mahala şi denigrarea inadmisibilă a autorilor, instigarea la violenţă faţă de puterea legitimă a unui stat” (citat din plângere).

Decizia Consiliului de Presă aici.

Plângere AsDAC vs Jurnal TV

Domnul Andrei Mămăligă, director adjunct interimar al Asociaţiei "Drepturi de autor şi conexe" din Republica Moldova (AsDAC), a depus o plângere împotriva emisiunii „Paparazzi” a postului de televiziune Jurnal TV, în care instituţia mass-media este acuzată că, în reportajele puse pe post în emisiunea „Paparazzi” din 21 aprilie 2013 şi 28 aprilie 2013, a denaturat grav scopul şi subiectul adunării din 17 aprilie 2013, la care s-a discutat inclusiv despre gestiunea drepturilor patrimoniale de autor, şi ar fi utilizat tertipuri de montaj pentru a învinui AsDAC de neachitarea onorariilor pentru drepturile de autor ale oamenilor de creaţie, iar preşedintelui asociaţiei AsDAC nu i s-a oferit dreptul la replică în legătură cu unele acuzaţii care i s-au adus.

Decizia Consiliului de Presă aici.

Plângere Gheorghe Burduja vs Jurnal TV

Domnul Gheorghe Burduja, şeful Poliţiei rutiere Rezina, a depus o plângere împotriva unor presupuse încălcări deontologice admise de postul de televiziune Jurnal TV în materialul „Poliţist bănuit de corupţie”, difuzat în emisiunea „Patrula Jurnal TV” la data de 26 ianuarie 2013.

Decizia Consiliului de Presă aici.

Sondaj

Poliția a publicat o secvență de 3,5 minute de la reconstituirea dublului omor de la Soroca, în care bănuitul povestește în detalii cum a comis crima. Multe instituții media au preluat ”filmul” integral.Au procedat corect sau au greșit?