logo
noutăți

Sortare dupa data

Sondaj

Poliția a publicat o secvență de 3,5 minute de la reconstituirea unui dublu omor, în care bănuitul povestește în detalii cum a comis crima. Multe instituții media au preluat ”filmul” integral.Au procedat corect sau au greșit?

Ultima stire

  • 2019-02-22 17:28:05

    A fost aleasă o nouă componenţă a Consiliului de Presă

    Comisia de selectare[1] a membrilor Consiliului de Presă din Republica Moldova informează despre rezultatele examinării dosarelor depuse la concursul deschis de alegere a membrilor Consiliului de Presă pentru următorii doi ani. Astfel, în componenţa Consiliului de Presă pentru perioada februarie 2019-februarie 2021 au fost aleşi: - în calitate de reprezentanţi ai mediului jurnalistic – Tudor Iașcenco, propus de redacția săptămânalului „Cuvântul” (Rezina), Carmelia Albu, propusă de IPNA Compania „Teleradio-Moldova”, Viorica Tătaru Crăițămîndră, propusă de redacția săptămânalului „Ziarul de Gardă”, Viorica Zaharia, propusă de Asociația Presei Independente (API), Ecaterina Rotari, propusă de fondatorii Canal Regional TV.      - în calitate de reprezentanţi ai consumatorilor de produse mass-media – Olga Manole, propusă de un grup de consumatori de produse mass-media şi de Asociaţia Promo-LEX, Natalia Porubin, propusă de Centrul de Investigaţii Jurnalistice, Ludmila Rusnac, propusă de Facultatea Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării a Universităţii de Stat din Moldova, Andrian Racu, propus de Federația sindicatelor din comunicații.     Prima şedinţa a Consiliului de Presă din Republica Moldova în componenţă nouă va avea loc în martie 2019.     Consiliul de Presă din Republica Moldova este o structură naţională de autoreglementare jurnalistică, creată pentru sporirea responsabilităţii mass-media din R. Moldova faţă de public,...

În campaniile electorale, jurnaliștii trebuie să aleagă deontologia profesională, pentru ca interesul public să prevaleze

Jurnaliști, experți media și reprezentanți ai Consiliului Audiovizualului au discutat în cadrul unei mese rotunde despre deontologia jurnalistică în perioada campaniilor electorale. 

Viorica Zaharia, președinta în exercițiu a Consiliului de Presă, s-a referit la bunele practici jurnalistice în campaniile electorale, prezentând unele soluții editoriale pentru echilibrarea materialelor jurnalistice. „În timpul campaniilor, concurenții electorali organizează tot felul de evenimente, pe care jurnaliștii le reflectă, iar ulterior apar în rapoartele de monitorizare că ar favoriza acel candidat, din moment ce relatează frecvent despre activitățile respectivului candidat. O redacție din Bălți a găsit o soluție pentru astfel de situații, menționând în știre și despre alți candidați, încercând astfel să mențină un echilibru editorial. Astfel, consumatorul care citește știrea, înțelege că acesta nu este singurul candidat care vine să „fericească poporul” și mai sunt și alți 12 candidați. Întotdeauna există soluții pentru a echilibra informația”, a spus V. Zaharia.

În campania electorală, alegem... deontologia jurnalistică

Consiliul de Presă din Republica Moldova vă invită la masa rotundă „În campania electorală, alegem... deontologia jurnalistică” (luni, 11 februarie 2019, sala „New York” a Centrului „Summit” (mun. Chișinău, str. Tighina, 49/3), începutul la ora 11.00).

Într -o campanie electorală tensionată, la finalul căreia o societate divizată trebuie să facă, ca de obicei în ultimele decenii, o alegere „crucială”, mai este loc pentru jurnalism onest în interesul public? Discutăm asta cu jurnaliști, editori, experți media, alte persoane interesate.