logo
Absolvenții Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul USM au semnat Codul deontologic al jurnalistului
2022-07-04 16:39:42

Peste 100 de absolvenți ai facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării (ciclul I, Licență și ciclul  II, Master) din cadrul Universității de Stat din Moldova au semnat Codul Deontologic al jurnalistului. Evenimentul a avut loc joi, 30 iunie 2022, în cadrul ceremoniei de înmânare a diplomelor de absolvire a studiilor universitare. Prin semnarea Codului, tinerii jurnaliști și-au asumat angajamentul să adopte un comportament profesional demn și responsabil. 

„Realizând faptul că încrederea societăţii faţă de jurnaliști este o valoare supremă a profesiei, calificând activităţile de partizanat politic sau de mercenariat ideologico-financiar drept nocive profesiei și care compromit independenţa și imaginea jurnalistului, îmi asum pe deplin să respect, în activitatea mea profesională, Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova și să manifest un comportament profesional demn și responsabil, în conformitate cu deontologia și normele eticii jurnalistice”, se arată în declarația semnată de absolvenții facultății de Jurnalism.

Victoria Bulicanu, decana facultății, le-a urat absolvenților mult succes în viitoare carieră profesională și i-a îndemnat să continuie să se perfecționeze și să învețe constant meseria.

Prezentă la festivitate, Natalia Porubin, membră a Consiliului de Presă, a menționat că respectarea prevederilor Codului deontologic face diferența dintre un jurnalist bun și unul care nu ține cont de rigorile profesionale. „Vă îndemn să recitiți periodic Codul deontologic și să îl consultați ori de câte ori aveți dileme editoriale. Redacțiile au nevoie de jurnaliști profesioniști, echidistanți și corecți, iar respectarea normelor deontologice vă va ajuta să deveniți cei mai buni în profesie”, a spus N. Porubin.  

Campania „Semnăm Codul deontologic al jurnalistului”, a fost lansată în anul 2020 de absolvenții Programului internațional de instruire în domeniul autoreglementării jurnalistice al Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida) și Consiliul de Presă din Republica Moldova. În cadrul campaniei sunt invitați să-și asume public principiile deontologiei profesionale, prin semnarea Codului deontologic al jurnalistului, toate redacțiile instituțiilor mass-media care nu au făcut acest lucru până acum, dar și jurnaliștii ca persoane fizice, la fel și studenții absolvenți ai facultăților și școlilor de jurnalism din țară. Codul deontologic al jurnalistului poate fi semnat pe pagina web a Consiliului de Presă, iar lista semnatarilor – atât persoanele juridice, cât și persoanele fizice este actualizată de către Secretariatul Consiliului.

Până în prezent 142 de instituţii şi asociaţii mass-media au semnat Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova, asumându-şi public respectarea principiilor etice şi profesionale.

 

Inapoi

Noutăți recente

Sondaj

Poliția a publicat o secvență de 3,5 minute de la reconstituirea unui dublu omor, în care bănuitul povestește în detalii cum a comis crima. Multe instituții media au preluat ”filmul” integral.Au procedat corect sau au greșit?