logo
Decizie "Cu privire la examinarea plângerii lui Maxim Pulber împotriva Agenţiei Informaţionale de Stat “Moldpres”
2010-07-01 16:00:52

Reporterul Agenţiei Informaţionale de Stat „Moldpres” Maxim Pulber a semnalat Consiliului de Presă „cazurile de cenzură impuse reporterilor agenţiei” (citat din plângere). Reclamantul a exemplificat printro ştire scrisă de el după şedinţa din 11 mai 2010 a Consiliului Superior al Magistraturii, cu participarea preşedintelui interimar al R. Moldova, dlui Mihai Ghimpu, care nu a fost inclusă în fluxul de ştiri al agenţiei, deoarece autorul a refuzat să o redacteze după cum i-a cerut redactorul responsabil.  

Grupul de lucru al Consiliul de Presă a examinat plângerea, discutând cu reclamantul şi cu reprezentanţii AIS „Moldpres”. Deoarece nu a putut fi identificată o soluţie de compromis în acest caz, plângerea a fost examinată la şedinţa publică a Consiliului de Presă care a avut loc la 1 iulie 2010. Consiliul de Presă a constatat că, în acest caz, redactorii responsabili ai AIS „Moldpres” nu au încălcat prevederile codurilor de etică şi deontologie profesională care interzic expres orice manifestare a cenzurii în mass-media. În acelaşi timp, Consiliul de Presă a solicitat AIS „Moldpres” să completeze regulamentul intern al Agenţiei cu prevederi clare privind principiile politicii editoriale ale instituţiei şi cu garanţii că la AIS „Moldpres” nu se aplică cenzura, adică denaturarea nejustificată a materialelor jurnalistice sau interzicerea nejustificată de a răspândi anumite informaţii. 

Inapoi

Noutăți recente

  • A fost publicat Codul deontologic al jurnalistului în versiune completată

    citeste mai mult
  • Consiliu de Presă a publicat versiunea prefinală a completărilor la Codul deontologic al jurnalistului

    citeste mai mult
  • VINERI, 26 APRILIE 2019, VA AVEA LOC ȘEDINȚA CONSILIULUI DE PRESĂ

    citeste mai mult

Sondaj

Poliția a publicat o secvență de 3,5 minute de la reconstituirea unui dublu omor, în care bănuitul povestește în detalii cum a comis crima. Multe instituții media au preluat ”filmul” integral.Au procedat corect sau au greșit?