logo
Decizie "Cu privire la plângerile Redacţiei ziarului „Timpul de dimineaţă” împotriva Publika TV, Jurnal TV şi PRO TV Chişinău"
2012-07-12 17:12:20

Examinând în şedinţa publică din 12 iulie 2012 plângerile depuse de Redacţia ziarului „Timpul de dimineaţă” împotriva unor presupuse încălcări deontologice admise de Publika TV, Jurnal TV şi PRO TV Chişinău, care au preluat neautorizat conţinutul editorial al ziarului „Timpul de dimineaţă”,

în lipsa părţilor, care au fost informate despre data şi locul desfăşurării şedinţei,

bazându-se pe prevederile Codului deontologic al jurnalistului din Republica Moldova[1] şi pe Regulamentul de activitate a Consiliului de Presă,

                         

Consiliul de Presă din Republica Moldova adoptă următoarea decizie:

  1. Se comasează plângerile cu acelaşi conţinut care vizează preluarea neautorizată a conţinutului editorial, depuse la Consiliul de Presă de către Redacţia ziarului „Timpul de dimineaţă”.
  2. Se ia act de scrisoarea din 10 iulie 2012, prin care Jurnal TV informează Consiliul de Presă despre ştergerea de pe pagina web www.jurnaltv.md a articolului care prelua conţinutul editorial al ziarului „Timpul de dimineaţă”, iar examinarea plângerii depuse de “Timpul de dimineaţă” împotriva Jurnal TV se încetează.
  3. Se constată că, prin publicarea ştirii „Perle de la BAC 2012: Rog să fiu angajată pentru orice perioadă de timp şi pentru orice ipostază” pe pagina web www.publika.md nu au fost încălcate prevederile Codului deontologic al jurnalistului din Republica Moldova, deoarece Publika TV a  preluat mai puţin de jumătate din ştirea originală, fiind indicată sursa şi linkul direct la ştirea publicată pe pagina web www.timpul.md
  4. Se constată că, prin publicarea ştirii „Iubirea-i ca focul, până nu-i pui un băţ, nu arde”. Astea sunt cele mai trăsnite perle de la Bacalaureat” pe pagina web www.protv.md a fost încălcat Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova (art. 2.4: Jurnalistul respectă dreptul de autor. Preluarea fără cost a materialelor jurnalistice se realizează în limita maximă de 500 de semne, dar fără a depăşi jumătate din articolul sau ştirea preluată. În mod obligatoriu, în aceste cazuri, trebuie citată sursa şi autorul informaţiei, iar în cazul portalurilor informaţionale trebuie indicat şi linkul direct la sursă. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord încheiat cu deţinătorul drepturilor), deoarece PRO TV Chişinău a preluat integral ştirea de pe pagina web www.timpul.md, fără a indica linkul direct la ştirea originală.
  5. Consiliul de Presă recomandă PRO TV Chişinău să excludă ştirea „Iubirea-i ca focul, până nu-i pui un băţ, nu arde”. Astea sunt cele mai trăsnite perle de la Bacalaureat” de pe pagina web www.protv.md în partea preluată neautorizat de pe pagina web a ziarului “Timpul de dimineaţă”.
  6. Decizia poate fi contestată în termen de 20 de zile la fondatorii Consiliului de Presă.

 

Ludmila Andronic,

preşedinta Consiliului de Presă din R. Moldova

 

mun. Chişinău, 12 iulie 2012

 

 

 

 

 

Inapoi

Noutăți recente

  • Prima promoție de absolvenți de la Jurnalism, ULIM, semnează Codul deontologic al jurnalistului

    citeste mai mult
  • ACCESAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL FACE PARTE DIN ACTIVITATEA JURNALIȘTILOR

    citeste mai mult
  • JOI, 2 IULIE 2020, VA AVEA LOC ȘEDINȚA CONSILIULUI DE PRESĂ

    citeste mai mult

Sondaj

Poliția a publicat o secvență de 3,5 minute de la reconstituirea unui dublu omor, în care bănuitul povestește în detalii cum a comis crima. Multe instituții media au preluat ”filmul” integral.Au procedat corect sau au greșit?