logo
DEONTOLOGIA FACE DIFERENȚA. Campania „Semnăm Codul deontologic al jurnalistului” este în toi
2020-07-23 01:46:31

25 de redacții și organizații de media din țara noastră au afișat pe site-uri și în ziare logo-ul „Am semnat Codul deontologic al jurnalistului”, informând astfel publicul despre asumarea normelor etice în jurnalism.

La 6 mai 2020, în cadrul Zilelor Libertății Presei, a fost lansată campania națională de promovare a asumării Codului deontologic al jurnalistului de către profesioniștii media și absolvenții facultăților de jurnalism din țară. De atunci mai multe instituții media naționale și locale au răspuns apelului de a publica pe site-uri și în ziare logo-ul „Am semnat Codul deontologic al jurnalistului”, astfel încât cititorii, telespectatorii sau radioascultătorii să cunoască că redacția își asumă normele deontologiei jurnalistice. Până acum au publicat imaginea simbol al asumării Codului deontologic al jurnalistului 25 de redacții și organizații de media, inclusiv: ziarele „Cuvântul” (Rezina), „Unghiul” (Ungheni), „Expresul” (Ungheni), „Ziarul de Gardă”, „Ecoul Nostru” (Sângerei), „Gazeta Satelor”, „Observatorul de Nord” (Soroca), „Est Curier” (Criuleni) și „Gazeta de Chișinău”; furnizorii de servicii media audiodivizuale: IPNA „Teleradio-Moldova”, ATV (Comrat), Radio Orhei, TV8, Axial TV, și EcoFM; portalurile Moldovacurata.md, Anticoruptie.md, Diez.md, Esp.md, Moldova9.com, Ziuadeazi.md (Cahul), Mold-street.com, Nokta.md (Comrat), dar și Centrul de Investigații Jurnalistice și Asociația Presei Independente (API).

În cadrul campaniei naționale de promovare a asumării Codului deontologic al jurnalistului, în premieră în Republica Moldova, 13 absolvenți de la specialitatea Jurnalism a Facultății Relații Internaționale, Științe Politice și Jurnalism de la ULIM au semnat Codul deontologic al jurnalistului la ceremonia de înmânare a diplomelor de absolvire, angajându-se solemn să respecte normele eticii profesională pe parcursul carierei de jurnalist.

Proaspătă semnatară a Codului deontologic al jurnalistului din Republica Moldova este și redacția portalului Ziuadeazi.md din Cahul. „Deontologia profesională reprezintă un șir de obligațiuni pe care trebuie și le asume fiecare redacție, fiecare jurnalist. Fiecare profesionist media trebuie să accepte aceste reguli și principii”, spune Vitalie Hotnogu, redactorul-șef al portalului.

Consiliul de Presă îndeamnă toate redacțiile, toți jurnaliștii și absolvenții facultăților de jurnalism să semneze Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova și să afișeze pe paginile lor electronice (site-uri, portaluri, blogguri, vlogguri; în cazul ziarelor și revistelor – pe site-uri și la un loc vizibil în edițiile tipărite) imaginea-simbol „Am semnat Codul deontologic al jurnalistului”, prin intermediul căreia publicul este informat despre asumarea normelor eticii profesionale. Imaginea-simbol este transmisă de Consiliul de Presă, la cerere, în formatul solicitat de semnatari. Solicitările pot fi transmise la adresa electronică: consiliuldepresa@gmail.com.

Campania „Semnăm Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova” a fost inițiată de absolvenții Programului internațional de instruire în domeniul autoreglementării jurnalistice[1] al Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida) și Consiliul de Presă din R. Moldova.

 

 


[1] Programul de instruire în domeniul autoreglementării jurnalistice este realizat de compania de consultanță NIRAS Suedia în cooperare cu International Media Support (Danemarca), Institutul Media FOJO (Suedia) și Global Reporting (Suedia).

Inapoi

Noutăți recente

Sondaj

Poliția a publicat o secvență de 3,5 minute de la reconstituirea unui dublu omor, în care bănuitul povestește în detalii cum a comis crima. Multe instituții media au preluat ”filmul” integral.Au procedat corect sau au greșit?